Å få min hvordan medisiner overholdelse kan forbedre behandlingen din … Å jobbe

Å få min hvordan medisiner overholdelse kan forbedre behandlingen din … Å jobbe

Legen avbryter i løpet av 18 sekunder etter at det aller første problemet eksisterer og griller ham på symptomene, ved å bruke en serie lukkede bekymringer som skal responderes på enten ja eller nei. Han stiller en diagnose og komponerer en resept, og når han overlater den til klienten er det et signal om at gå til er over, “sier Hawks.

Hvor inspirert vil han være å ta medisinen sin? Han er kanskje ikke i det hele tatt trygg på at stoffet vil hjelpe.”Et voksende organ av forskningsstudie som ble utgitt de foregående tjue årene har vist at arten av lege-pasientsamtalen har en direkte betydning for overholdelse. En nyskapende studie fra 1976 tok en titt på klienter med høyt blodtrykk, en gruppe godt forstått for å overse å ta medisinen sin fordi sykdommen deres vanligvis ikke har noen tegn.

Kan big data analytics forbedre medisinen? for dumminger

Seksti prosent av disse klientene tok medisinene sine regelmessig sammenlignet med 32 prosent for en kontrollgruppe hvis leger faktisk ikke hadde gjennomgått den samme coachingen. Plassen var på samme måte stor når blodtrykkskontrollen ble undersøkt: det var tilfredsstillende for 69 prosent av den spekulative gruppen, men for bare 36 prosent av kontrollgruppen.

“Selv intonasjonen har blitt avslørt for å påvirke om pasienter holder konsultasjonene,” sier Rotter. Det ville imidlertid være feil, for duehole -leger hvis kommunikasjonsdesign ikke motiverer tilslutning som kaldt og ufølende. “Noen leger er velmenende og medfølende, men klarer ikke å bygge helbredende forhold til klienter som vurderer deres tro og verdier,” uttaler Rotter.

Ikke kjente uriktige uttalelser om faktorer som bidrar til medisiner etter pasienter hos pasienter …

I stedet for å lære alt den medisinske fagpersonen vet om en spesifikk sykdom, må legen konsentrere seg om hva klienten krever for å forstå å være en effektiv partner i helsevesenet. Interaksjonsferdigheter som fremmer etterlevelse er ikke vanskelig å få. Denver internist Frederic w. Platt, MD, som faktisk har komponert 2 bøker om legekommunikasjon av lege-pasient, koker den ned til 3 ord: Lær mer.

Nøyer deg med saken. Lær om du og pasienten nøyer seg med hva problemet er. “En pasient med hodepine kan tro at den er forårsaket av en bihuleinfeksjon, som burde behandles med et antibiotikum,” sier Platt. “Du, legen, kan tro at det er migrene og trenger en annen medisinering.

Noen kjente detaljer om medisiner overholdelse

Når du og pasienten er enige om diagnosen, kan du sette oppnåelige mål. “Hvis en hypertensiv pasient har et diastolisk høyt blodtrykk på 120, vil du kanskje ikke prøve å få det ned oppført under 90 øyeblikkelig,” sier Mengel. “Du kan anbefale 110 som et kortsiktig mål https://norsk-apotek.com/chloroquine-kjope/. Så snart dette faktisk er oppnådd, kan du bruke den suksessen til å inspirere pasienten til å minimere den mye mer.

Jobe, MD, Senior Associate Dean og professor i husholdningsmedisin ved East Carolina University School of Medication, tok denne trinnvise teknikken med en diabetisk kvinne på insulin hvis kostholdsplan besto av mye sukkerholdig mat. “Hun drakk 12 bokser med brus om dagen,” sier Jobe, en annen medgründer og styremedlem i Common Ground Solutions.

Hva betyr viktigheten av å ta medisinen din som anvist?

Det er mer enn én diettplan for å slanke seg, og det er mer enn ett medikament å takle angst. Erkjenner som gir pasientomfanget for deltakelse i hans/hennes omsorg. Mengel anbefaler å gjennomgå en rimelig serie behandlingsalternativer, snakke om fordeler og mulige negative effekter av hver og en i termer pasienten kan forstå.